<یحیی کاتسینا رهبر موقت شیعیان نیجریه/ حال شیخ زکزاکی مساعد نیست.
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 863
نویسنده : کامران وزیری

*واکنش نهادهای بین المللی حقوق بشری در قبال مسأله شیخ زکزاکی و حمایت از وی را چگونه ارزیابی می کند؟

واقعیت این است که مواضع نهادهای حقوق بشری بین المللی در قبال شیخ زکزاکی بسیار ضعیف بوده است. علاوه بر این، شاهد آن هستیم که نهادهایی که ادعای حمایت از حقوق بشر در کشورهای غربی را دارند، به کلی در قبال مسأله شیخ زکزاکی سکوت اختیار کرده و هیچ موضعی اتخاذ نمی کنند.

*گفته می شود اخیرا یک راهپیمایی گسترده از سمت «کادونا» به سمت «أبوجا» در حمایت از شیخ زکزاکی برگزار شده است. درباره این راهپیمایی چه اطلاعاتی در دست دارید؟

حدود ۴ یا ۵ هفته پیش مردم نیجریه به منظور اعلام همبستگی خود با رهبر شیعیان این کشور دست به برگزاری یک راهپیمایی گسترده زدند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی حرکت خود را صورت دقیق از شهر «زاریا» یعنی از همان شهر شیخ زکزاکی آغاز و به سمت شهر «أبوجا» پایتخت نیجریه روانه شدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن سر دادن شعارهایی علیه دولت نیجریه خواستار آزادی فوری وی شدند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی در نهایت در مقابل یک سازمان حقوق بشری در شهر «أبوجا» توقف کردند. آنها با سر دادن شعارهایی، تلاش این سازمان برای آزادی شیخ زکزاکی را خواستار شدند.

*فعالیت های کمیته تحقیقات نیجریه که قرار بود درباره مسأله شیخ زکزاکی و جنایت های ارتش علیه طرفداران وی گزارشی را تهیه و ارائه کند، به نتیجه ای منجر شده است؟

تحقیقات این کمیته به پایان رسید و اعضای آن، نتیجه تحقیقات را برای رئیس جمهوری نیجریه ارسال کردند. محتوای نتیجه تحقیقات نشان می دهد که اعضای کمیته مسئول، گزارش خود را تماما علیه شیخ زکزاکی، جنبش اسلامی نیجریه و شیعیان این کشور تنظیم کرده اند.

واقعیت این است که اساسا این کمیته توسط شهرداری کادونا تشکیل شده بود و طبیعی است که چنین اقدامی از سوی شهرداری تنها یک اقدام صوری و با هدف فریب افکار عمومی انجام شده است. بسیار مضحک است که خود، شیعیان را به خاک و خون می کشند و سپس برای تحقیق درباره آنچه که رخ داده است، کمیته حقیقت یاب تشکیل می دهند. این را نیز اعلام کنم که جنبش اسلامی نیجریه این کمیته را به رسمیت نمی شناسد.

*آیا شورای عالی امور اسلامی نیجریه اقداماتی را برای آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی صورت داده اند؟

از ابتدای جنایت ارتش نیجریه علیه شیعیان و شیخ زکزاکی، شورای عالی امور اسلامی نیجریه تلاش زیادی را برای مقابله با ارتش انجام داد. این شورا حتی در خط مقدم مقابله با تهدیدات ارتش قرار داشت. با این حال حدود ۶ یا ۷ ماهی است که هیچ صدایی در مخالفت با دولت و ارتش از درون این شورا به گوش نرسیده است.

*در غیاب شیخ ابراهیم زکزاکی آیا فرد دیگری مسئولیت هدایت و رهبری شیعیان نیجریه را بر عهده دارد؟

بله در شرایطی که شیخ ابراهیم زکزاکی همچنان در بند ارتش بوده و دولت نیجریه هیچ همکاری در راستای آزادی ایشان با شیعیان این کشور نمی کند، اما به لطف خدا شخصی به نام شیخ «یعقوب یحیی کاتسینا» هم اکنون در غیاب شیخ ابراهیم زکزاکی رهبری موقت و هدایت شیعیان را بر عهده دارد و همگی در نبود شیخ زکزاکی گوش خود را به ایشان سپرده و از وی تبعیت می کنند.

*با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم الحرام هستیم و طبیعتا شیعیان نیجریه همچون همتایان خود در سراسر جهان به دنبال برگزاری عزاداری در سوگ اباعبدالله الحسین (ع) هستند، آیا تاکنون تحرکاتی از سوی ارتش که دال بر نیت آنها برای هدف قرار دادن عزاداران حسینی باشد، مشاهده شده است؟

دقیقا همینطور است. جنبش اسلامی نیجریه تحرکات ارتش را زیر نظر گرفته و به نظر می رسد که آنها به دنبال به آشوب کشاندن عزاداران حسینی در نیجریه هستند. با این حال، هفته گذشته جنبش اسلامی نیجریه رسما اعلام کرد که هیچ چیز نمی تواند مسلمانان این کشور را از برگزاری مراسم های عزاداری در طول ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشوراء بازدارد.

این جنبش همچنین اعلام کرد که در روز اربعین حسینی (ع) نیز مراسم پیاده روی انجام خواهد شد و ارتش نمی تواند از آن جلوگیری کند. با تمام این‌ها، ارتش تمام تلاش خود را برای انجام خرابکاری در ماه محرم به کار بسته است.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , حوادث , امنیتی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: نیجریه،کشتار شیعیان، دستهای پنهان صهیونیسم وآل سعود ,



مطالب مرتبط با این پست
.
ده نمکی: رهبری پرسیدند پول کتاب‌ها را از کجا می‌آورید گفتم: کلاهبرداری!
صالحی خبر داد: دستگیری 4 خرابکار در یکی از تاسیسات هسته‌ای
چهره ها در لباس احرام/تصاویر
سرعت بالا، عامل تصادف اسکانیا
علما چگونه ازدواج می‌کردند/ ماجرای جالب ۴ ازدواج تاریخی
حر عاملی حزب الله کیست؟ + عکس
«لشکر خوبان» روایت خوب و نگارش بسیار ممتازى دارد
خطيب سلفي سعودي به تجاوز و قتل دختر پنج ساله اش محكوم شد
روسای جمهوری که حاجی شدند/ تصاویر
عجایب سوره توحید
ادای احترام نظامی روحانی + عکس
تقدیر سرلشگر فیروزآبادی از رئیس سازمان صداوسیما
حال‌وهوای این روزهای مرقد حضرت زینب(س)+تصاویر
دیده های خندان
دلالان تحريم چه كساني هستند؟
تاکید آملی‌لاریجانی بر برخورد با مظاهر بدحجابی به صورت ریشه‌ای
فتوای آیت الله سیستانی ضد فتنه مذهبی در عراق +عکس
عکس / یک صرافی در کابل
بزرگان طبرستان (مازندران)
ديدگاه امام علي(ع)درباره عدالت در حکومت اسلامی
مقابله ناوگروه ارتش با دزدان دریایی در ربایش و انهدام کشتی تجاری ایرانی
حدیث عشق مادر...
پاسخ نویسنده ایرانی به اظهارات ماهاتیر محمد: من یک شیعه هستم
کسري1000 ميلياردتوماني يارانه‌ نقدی مهرماه/ امکان قطع یارانه‌ها وجود دارد
خطرناک‌ترین زنان جهان را بشناسید+تصاویر



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: